Gewoon hetzelfde maar dan anders

Eigenlijk doen we helemaal niet zo veel bijzonders bij 4Consult. We leveren diensten en producten maar ja, dat doen er zoveel! Het verschil is dat we dit allemaal net iets anders doen. We proberen alles net iets beter, slimmer, efficiënter en eerder te doen dan onze collega ICT bedrijven.

Goede sfeer

Als je binnenloopt bij 4Consult dan voel je meteen de goede sfeer. We vinden het zeer belangrijk dat medewerkers met veel plezier naar hun werk gaan en we doen er alles aan om dat voor elkaar te krijgen. Zo gaan we heel regelmatig met z’n allen iets leuks doen, wordt er elke dag lunch geregeld, gaan we twee keer per week onder werktijd sporten en nog veel meer. Dit werkplezier stralen onze mensen uit naar onze klanten en dat is goed voor iedereen.

Alles draait om Kennis

Bij 4Consult maken we ieder jaar bijzonder veel budget vrij voor de opleidingen van ons personeel. Ieder jaar wordt door onze technical manager samen met de medewerkers een POP (persoonlijk opleidingsplan) gemaakt. Naast technische trainingen vinden we het belangrijk dat iedereen zich ook op persoonlijk gebied blijft ontwikkelen en ook daar worden trainingen voor gezocht.

Communicatie

IT’ers en Communicatie zijn twee dingen die slecht samen gaan. Daar zijn we intussen wel achter bij 4Consult. Dit wil niet zeggen dat we niet ons best doen om onze communicatie met onze klanten continu te verbeteren. En we gaan echt wel vooruit hoor! Als we een probleem niet direct kunnen oplossen dan lukt het ons tegenwoordig zelfs om dit even bij onze klant te melden.  .

Bakkie doen?

Als u al helemaal tot hier bent gekomen met lezen dan wordt het misschien tijd om even een bakkie te komen doen in Zwijndrecht. Bel even van te voren zodat we tijd voor u kunnen maken. Wij vinden het gezellig in ieder geval!

De 30-jarige Stephan Wiekeraad zit al twaalf jaar in het ICT-vak, waarvan ruim tien jaar bij 4Consult. Grote kans dat u hem al aardig kent, want als service manager is hij regelmatig bij klanten te vinden. Als “medewerker aan het woord” vertelt hij, aan de hand van een vijftal vragen meer over zichzelf.

Je werkt dus al sinds je achttiende in de ICT.
Wat maakt het vak zo mooi?
“Ik had altijd al iets met computers. Vanaf jonge leeftijd ben ik er al mee bezig en na de middelbare school besloot ik van mijn hobby mijn werk te maken. Ik volgde de opleiding MBO Medewerker ICT niveau 3. Daarna ging ik aan het werk. Eerst gedetacheerd bij de gemeente Rotterdam, maar al snel kwam ik bij 4Consult terecht.”

“Klanten kunnen me altijd bellen, ook al is dat honderd keer per dag”

Stephan Wiekeraad

Service Manager

Meteen als Service Manager?
“Nee, zoals de meesten hier deed ik eerst ervaring op bij 
de helpdesk. Diezelfde helpdesk stuur ik nu aan. Ook sturen we de consultants aan, we controleren de facturen en beheren de back-up en het datacenter. Een andere – zeer belangrijke – taak is het onderhouden van het contact met de klant.”

Dat klinkt alsof je van veel dingen verstand moet hebben…
“Als managing consultant moet je inderdaad 
breed inzetbaar zijn en van alles op de hoogte zijn. Daarbinnen heeft iedereen wel z’n focusgebieden. Zo houd ik me veel bezig met back-ups en heb ik mijn certificaten voor Microsoft en Citrix. Om onze kennis up-to-date te houden, volgen we continu trainingen en bijscholingscursussen.”

4Consult heeft een persoonlijke relatie met de klant hoog in het vaandel staan. Hoe draag jij daaraan bij?
“Door toegankelijk te zijn. Als klanten een vraag of 
probleem hebben, kunnen ze me altijd bellen. Ook al is dat honderd keer per dag. Dat vraagt om een bepaalde omgangssfeer: zakelijk, maar niet te formeel. We nodigen onze klanten bijvoorbeeld regelmatig uit om te komen biljarten!”

Tot slot: vertel eens iets over jezelf wat klanten nog niet weten?
“Ik heb een motor. Als het uitkomt rijd ik ermee naar mijn werk, een leuk ritje van en naar Chaam. In mijn vrije tijd ga ik lekker toeren. Samen met mijn vriendin naar Zeeland of Scheveningen bijvoorbeeld. Of met collega’s. Niets is zo verfrissend als even lekker uitwaaien na een drukke werkdag of –week!”

Bitnami